10/13/2021

Catania

 Catania  Taormina


Ultra Low Cost

Gyermekkori vágyam volt eljutni a  Vezuv-hoz és az Etna-hoz.A Wizzair jóvoltából egy hónapja sikerült a Vezuv-ot és most az Etnát látnom.Az időjárás előre jelzésből már látszott ,hogy lesznek problémáim ,de az út csekély költségvetése ( és a remény)  ellensúlyozta a negatív várakozásokat.




2021.október .05. kedd    !!! 100.- k repülésem !!!

Egy kedves ismerősöm jóvoltából ingyen sikerült Ferihegyre felkocsikáznom . W62353 BUD-CTA (3740 wizzair pont) Az  Airbus321 NEO 239 db üléséből a nyomott ár ellenére is csak 41 db-ot tudott értékesíteni mindenkinek jutott kedvére való hely,széksor is.(ilyen kevés utassal még nem sikerült együtt utaznom)Nekem a rendszer a 36C-t osztotta,de a 35F-n ablak mellett ültem. A centenáriumi repülésemnél örültem hogy ablak mellé sorsolt a rendszer. Az ereszkedő gépről több látványosság már fentről remekül látszott.
A gép 07 óra 15kor indult és 15 perccel hamarabb 09-órára sikerült megérkeznie Catania Fontanarosa repülőterére . Így sikerült elérnem az érkezési oldal melletti buszmegállóból  09 óra 15-kor induló Etnatransporti buszt Taormina városába.Jegyet 6,5 euro-ért a busz melletti bodegából lehetett vásárolni.




Az út nagy részében balról az Etna, jobbról a Jón tenger volt látható,az út végi hegy tetején festőien terült el Castelmola látképe,(a menetidő 75 perc volt.)Taorminában a busz felkapaszkodik a hegyre,míg a vonat nem.(emiatt a vonattal érkezők Taormina Gardini-nél átszálltak a buszra.)A busz végállomása a Via Pirandello-n 200 méterre van a Funivia lanovka felső állomásától, 400 méterre a Messina kaputól.


Remek napos idő fogadott öröm volt elkezdeni a város nézést.A Messina kapu a középkori városfalból maradt, átlépve rajta egymás után érjük el a nevezetességeket a Corso Umberto-n a sétáló utcán.



Balra a Via Teatro Greco végében áll a Görög színház (Teatro Greco ) itt festette Csontváry híres képét 1905-ben (azóta a belépő 10 euro-ra emelkedett,emiatt csak kivülről néztem meg )



jobb oldalt áll a Corvaja Palace (a XIV. századból ) mögötte  Roman Amphitheatre  Odeon (I.E.39-ből ) ingyenes belépés. mellette  Santa Caterina templom.Tovább haladva a Corso Umberto-n 



érjük el a római vízvezeték maradványait Naumachia-t.



 A Piazza IX Aprile térről káprázatos a kilátás a tengerre,de itt áll a San Guiseppe templom is,



az óratorony (Porta di Mezzo) és a Könyvtár ahol  korallból készült templomi kegytárgyak voltak kiállítva (ingyenes).



Innen már rövid séta a Piazza Doumo (Dómtér )ahol megtekintettem a 



San Nikola katedrálist a 13.sz.-ból a Minotaurus szökőkutat a 17.sz-ból és velük szemben a Giuratti városházát.






A sétáló utca végét a Catania kapu zárja le,ami szintén a régi városfalból maradt.A laza bemelegítés után jöhetett az edzés,visszasétáltam az utca közepén található Unicredit bankhoz.





A mellette lévő  Via Camiola-ból kerülve egyet a Via Circonvallazione-ra értem.



Innen indul a lépcsősor a város feletti hegyre,



ahol a Madonna della Rocca sziklatemplom található.




A felfele vezető út elejétől kezdve csodás panoráma nyílik a városra, a tengerre és a már fent említett Görög színházra/ba (Teatro Greco) A hegyi templom mögötti kilátóból az Etnára lett volna remek kilátás, ha egy építkezési daru nem lógott volna be a panorámába.




Lefelé sokkal könnyebb volt menni.A Messina kapun kilépve még megnéztem a Római fürdő romjait, és a St Pancrazio templomot, majd elindultam le a hegyről a strandokhoz.A hamar megtalált lépcsősor vége pont az Isola Bella strand bejáratához vezetett. 



Isola Bella egy varázslatos kis mini sziget, amit vékony homoknyelv köt össze a szárazfölddel.Itt fürödtem meg én is a Jón tengerben sokad magammal.



Innen néhány  méterre van Mazzarro település híres strandja a Lido di Pigna,de itt már csak fotózkodtam. 



A strand bejáratával szemben áll a Funivia lanovka alsó állomása,ami visszavitt kiinduló pontomhoz a Taorminai buszállomáshoz.(3 euro/ut) 14 óra 45-kor indult a busz vissza Catania-ba a jegy 5,5 euro-ba került. Taormina határához értünk amikor kitört a vihar.



 Catania-ba érve a csatornák nem tudták elvezetni az egyszerre lezúduló esőt.




Nagyon sok utcában  kb. 20 cm magasan állt a víz.(A neten 130km/órás tornádóról is lehetett olvasni.)A Piazza Borsellino busz pályaudvaron szálltam le.Az eső akkor már csak csepergett ,de a szél még erős volt.



A szállásomra mentem  City in hostel BB  Via Grimaldi2. Kb. 350 méterre volt a busz állomástól 15+2 euro/éj A szoba sok ágyas volt, de rajtam kívül 4 fő német és 1 fő magyar lány volt a szobában.Meleg zuhany után gyorsan elaludtam.       

2021.október.06. szerda

( Az előző napi vihar miatt átírtam a programot az első 534-es busszal 06 órakor akartam leutazni Aci Trezza halászfaluba megnézni a Küklopsz szigetei sziklákat és a Norman várromot.

(A megérkezéskor fentről sikerült megcsodálni a Küklopsz szigeteit )

Az előrejelzés szerint egész nap vihar készültség volt, ezért nem akartam kockáztatni hogy ott ragadok, vagy akkor jön a vihar amikor Catania-t nézem meg, ezért ezt a program elemet töröltem. )

07 órakor ébredtem (elsőnek a szobánkban)Az előző napi árvízet az utcák csatornáinak sikerült elnyelnie.Először a szállás közvetlen szomszédságában álló 



Castel Ursino-t(1239) néztem körbe. 



Innen a pár száz méterre álló főtérre mentem itt egymás mellett állnak a nevezetességek elsőnek 



a város jelképét az Elefántos szökőkutat néztem meg (1736),majd a dómot azaz a Szent Ágota katedrálist(1711) Bellini sírjával, 



Amenano Szökőkút az azonos nevű földalatti folyóval mögötte a Pescheria (Halpiac)következett,



A Valláserő palotája (Palazzo del Seminario dei Chierici)szemben vele a Városháza(Municipio).




Az Uzeda kaputól(1693) indul a Via Etna sugárút amelynek két oldalán további nevezetességek találhatók. 



Teatro Antico római színház a 2.-ik századból.Università degli Studi di Catania az egyetem kovácsoltvas lámpaoszlopaival.






A Basilica della Collegiata szerencsémre nyitva volt.A Piazza Stericoro-n áll Bellini szobra, a Roman Amphitheater of Catania (ingyenes )itt halt vértanú halált a város védőszentje Szent Ágota, 



erre emlékezik a mellé épített Chiesa of Sant'Agata al Carcere templom.




A tér sarkából indul a bolhapiac ami hal és zöldségpiaccal is kiegészül.(A vizet amit inni vittem gyümölcsmosásra használtam fel)Mire visszaértem a főtérre kinyitott a dóm mellett a Badia di Sant'Agata barokk templom. 



A főtéren nézelődtem pihentem egy kicsit, majd elindultam a repülőtérre.(A Borselino buszállomás a halpiac mellett a főtér mögött található) A legolcsóbb verzió a helyi 524-es busz, amelyre  a jegy 1 euro-ba kerül.Nem jár olyan sűrűn mint a 4 euro-s alibus a hivatalos transzferbusz, de menetrend szerint ott volt és indult.A busz lengyel turistákkal volt tele,egy utast leszámítva mindenki a repülőtérre ment.A menetidő kb. 10 perc lehetett.A buszmegállótól (Via Santa Maria Goretti Chiesa) kb. 500 métert kellett gyalogolni a terminálig.  15 órakor menetrend szerint megjött az eső (vihar nem volt) ami kisebb nagyobb intenzitással 18 óra 30-ig tartott.
A járványügyi védekezésként a repülőtéri terminálba belföldi és schengeni utasokat csak az indulás előtt 2 órával engednek  be.A várakozási időben olvasgattam.A bebocsájtás után a földi oldalon a McDonalds-ba ültem be, nem volt sokkal drágább mint  a városban,A légi oldalon a Sicilia's étteremben kipróbáltam nemzeti ételüket az arancinit (rizses marhahús,zöldséggel,sajttal bundázva) 



CTA-MXP W65586 (4,99 euro azaz 1800 Wizzair pont)21 óra 15 helyett 22 óra 05 - kor indult 23 óra 10 helyett 23 óra 45 kor érkezett meg.A székem 32F-re szólt,de valaki már ült ott így 32C-re ültem.  Füldugóval szemtakaróval szájmaszkkal az utat végig aludtam. A megérkezéskor maradtam a légi oldalon és
folytattam az alvást egy teljesen üres váróteremben két lábtartós műbőr széket összetolva.

 
2021.október.07. csütörtök

07 óra 30 kor pihenten ébredtem.Tisztálkodás,reggelizés után a gépem indulásáig az időt internetezéssel,olvasgatással töltöttem.   
MXP-BUD W62334 (3,99 euro azaz 1400 wizzair pont) 13 óra 25 helyett 14 óra 14 kor indult 15 óra 00 helyett 15 óra 34 kor érkezett meg .Székem 28F ablak mellett. 



A Ferihegyi vasútállomásról okos jeggyel utaztam Debrecenig.(Az új okos jeggyel az IC olcsóbb volt, mint személyvonattal közlekedni) 


   

Minden időjárási nehézség ellenére nagyon jól éreztem magam. Egy régi álmom vált valóra ,imádom Olaszországot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése