8/05/2019

Bukarest


Bukarestbe a legolcsóbban ,úgy lehetett eljutni hogy 4x akkora távolságot repültem, mint amennyi a Budapest-Bukarest távolság.2016 októberében még nem volt a két ország között közvetlen fapados járat .A 4 repülőjegyből egy volt kézpénzes (ryanair ) a többi wizz pontból.

2016.10  16. DEB-BGY   W6     7873       07.10- 08.55         
2016.10. 16. BGY-OTP    W6     3132       15.10-18.25         

Bukarest Otopeni repterére átszállással érkeztem



 Szállásom a First Hostel-ben volt  10 euro alatt ( reggelivel)                                                               

A közlekedést 2 utazásos jegyekekkel oldottam meg

Az egyutazásos jegy itt nem létezik

A város legfőbb nevezetessége az Unirii sugárút végén a Parlament a világ második legnagyobb épülete Ceausescu megalomániájának emléke


Belépődíjért körbe lehet járni az épület részeit

Bulevardul Unirii a diszes kő feltöredezett

Kívülről megnéztem a  Ceausescu család egykori lakhelyét a Palatul Primaverii-t ( itt vannak aranyból még a csapok is )

A pártközpont   középső erkélyen mondta utolsó beszédét Ceausescu 1989 -ben ( innen már menekülnie kellett ) Ma ez az épület a Belügyminisztérium

Ghencea temető

Az újjászületés emlékműve (Memorialul Renaşterii)

A Bukaresti Egyetem Könyvtára I Károly lovasszobrával

A francia mintára épített Diadalív

Falumuzeum a Herastrau-parkban


 Károly park ( háttérben a mauzóleum az ismeretlen katona sírjával)



A Lipscani negyed a kocsmákról és az éttermekről híres

A St Anton templom a legrégebbi orthodox templomuk

és belülről

Curtea Veche Vlad Tepes palotájának romjai (nekem kételyeim vannak ezzel kapcsolatban )


Remekül éreztem magam bár a két nap kicsit sok volt, elég  lett volna egy  is.

2016.10.19. OTP-BGY    FR   3993        09.55-11.10         
2016.10.19. BGY-DEB    W6  7874        15.00-16.45              

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése