7/22/2019

Malmö

2015.06.06-án kezdtem Koppenhágában az utat képes beszámoló itt   és folytattam 2015.06.08-án Malmö-ben                                                                                                                                         



2015.06.08. kora reggel a Dániai Köbenhavn Ingerslevsgade-ról indult a Swebus Malmo központi pályaudvarára.Az út az Öresund hídon keresztül vezetett. A jegy kb 1500 ft-nak megfelelő svéd korona volt online megvéve (az  útvonalat azóta átvette a  Flixbus  )   


Az időjárás hamar ki virult ! Az állomástól nem volt messze Carl Fredrik Reutersward Erőszakmentesség című szobra (ami New Yorkban az ENSZ székház udvarán is ki van állítva ,viszont oda 31 dollár volt a belépő, ezért ott csak kerítésen keresztül láttam ) 


Egy másik érdekes szobor a pályaudvar közelében "Spectral Self Container"


A Malmo-i Városháza a Stortorget-en (főtér)


Vele szemben X. Gustav lovasszobra 


A város legnagyobb legrégibb temploma a St Petri a 13.sz-ból 


A bejáratnál kávéval és teával várták a betérőket St Petri belülről 


Yngve Lundell  Optimista zenekar 1985 ( Södergartan sétáló utca)



 A Max hamburgerezőben megreggeliztem                                                                                                  
Ismeretlen elkövetők a  szökőkútba mosóport tettek 


A kikötő mellett indultam el  a Turning torso felé 


 A város jelképe a Turning torso


2005-ben adták át 54 emeletes lakóház 190 méter magas 


Nem látogatható ! DE én egy pizzafutárhoz csatlakozva felmentem a 13 emeletig ( az a lift nem ment feljebb ) Ott egy tervezőirodába bekéredzkeztem egy fotó erejéig.


Majd az épület mögötti kiépített Malmö Beach-re mentem


A háttérben az Öresund híd


Erre nem volt szükség , nem mentem be a hirtelen mélyülő  tengerbe


Visszafelé az itteni Tesco-ban  vásároltam 


Egy kiadós séta volt ide a Malmöhus Slott  ( Vár ) ami jelenleg múzeumként funkcionál 


A Malmö vár 1530 ban épült III Christian Dán király építette 


Fáradt voltam ,eszembe se jutott múzeumba menni ,de amíg az ajándékboltot kerestem véletlenül a kijáraton át bekeveredtem a kiállításra. 



A döglött állatkert több szempontból praktikus.Az állatokat nem kellett etetni,nem kellett félni, hogy megszöknek ... 


...és a belépőjegy sem volt olcsóbb mintha igazi állatok lettek volna. 




Legjobban a mozi terem tetszett ahol a babzsákokon  szundikáltam is egy kicsit .


A vár mögött egy nagyon szép botanikus kert áll Slottsrádgarden...



...egy hangulatos szélmalommal a közepén 



Visszatértem a főutcára és a nap hátra levő részét ott töltöttem 
A reptérre az utolsó busszal mentem ki Flygbussarna kb 3200 ft-nyi svéd koronáért




2015.06.09.   MMX-BUD  W6 2410   13.05-14.50    3180  wizzpont  eseménytelen hazaút 
természetesen ablak mellett  :)


Nagyon jól éreztem magam   életem  első Skandináv útján                                                                                                                


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése