7/16/2019

Varsó

2013-ban 2 fél napot töltöttem a Lengyel fővárosban  egy délutánt és másnap egy délelőttöt.                 


  A Tátra hegység felett repültem el. 2013.11.10. BUD-WAW  W6 2467  11.10-12.20   2990 wizzpont  ablak mellett 


A közlekedést 24 órás napijeggyel oldottam meg,amely a transzfert is megoldotta  mindkét napra.      

Jeruzsálem tiszteletére a fő közlekedési csomópontban egy hatalmas mű pálma áll ,innen nyílik a sétáló utca a Nowy Swiat 


Nowy Swiat a  sétáló utca                                                                                                                           


A második világháborúban porig rombolt Varsót  korabeli képek alapján építették újjá. Kígyózó sor a Királyi palota előtt  (időm rövidsége miatt nem álltam be a sorba )


Gyermek katonák emlékműve


Barbakan az Óváros kapuja is felkerült  a világörökség listára



A varsói felkelés emlékműve ami..


...  felújítás alatt állt


Chopin szíve a Szent Kereszt templom falában


Chopin emlék szobor a Lazienki parkban ( A 80 hektáros park egyedüliként élte túl a háború pusztítását )


A Lazienki parkban sok a mókus (és nagyon barátkozóak )

A Lazienki park közepén áll II. Szaniszló király vízi palotája ami külső felújítás alatt állt


Varsó jelképe a Sellő szobor a Stare Miasto-ban ( az óvárosban ) a tér is felújítás alatt állt


Egy kis Sztálin barokk a  Kultúra és Tudomány háza ami fizetős kilátóként is funkcionál


A  felhőkarcoló  a  Szovjetunió ajándéka 1955-ben adták át


Kilátás a Kultura és Tudomány házából ( még ingyenes szakasz )

A szállás hostel in the center 4U  Prózna ulica 12A  10,63 euro / éj ( 3 ágyas szobában ) Az épület a régi gettó területén áll ,belül tiritarkára (fiatalosra ) van festve minden . ((Ezt a fotót nem én készítettem sötét éjszaka volt mire oda értem  ))


Varsó folyója a Vistula
Kopernikusz szobra az egyetem épülete előtt


a varsói gettófelkelés emlékműve  (egy izraeli zarándok csoport  megemlékezést tartott) 


November 10-én a városban sok zászlós csoportot lehetett látni
másnap  a nemzeti függetlenség napján este molotov koktélokkal dobálták meg a Moszkvai nagykövetség épületét ,de én már aznap délben haza repültem. 




 Rövid de tartalmas út volt 2013.11.11. WAW-BUD W6 2468  12.50-14.10  4180 wizzpont ablak mellett .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése