7/12/2019

London

London  ( az első debreceni Wizzair járattal)



A Wizzair debreceni járatnyitása előtt  nem hallottam  a fapados repülésről. A jegyet egy héttel az indulás előtt vettem meg mai szemmel drágán 18 000 forintért retúrba. Ez volt életem második repülése (Előtte 28 évvel sikerült repülnöm a Malévval) A debreceni reptéren a váróból láttam az érkező gép vízzel locsolását.A váróban nemzeti ruhába öltözött lányok mézeskalácsot osztottak.


2012.06.18. DEB-LTN  W6 7851   06.00-07.50  szabad helyválasztás  volt , ablak mellett F szárny mögött.


Leszálláskor még angol sim kártyát osztottak a légiutaskisérő lányok.Londonban mindkét nap remek napos idő fogadott.Transzfernek az Easybus-t használtam aki akkor még a Greenline jegyeit árulta. A helyiközlekedést papir alapú travelcard-dal oldottam meg.(akkor még nem volt paypass-os utazás)

Bobbyk a parlamentnél  ( ekkor még lehetett velük közös fotót  készíteni )                                             
                                   
Westminster katedrális (a 17 órás éneklős misére érkezéssel ki  kerültem a belépődíjat kezdés előtt kijöttem ) A katedrális nemzeti Pantheon is itt nyugszik Newton ,Darwin a bejáratnál az ismeretlen katona 

 Westminster híd mögötte a London Eyes

   Downing street 10 a mindenkori miniszterelnök otthona
  Nelson oszlop a Trafalgar téren

  Trafalgar tér mögöttem a National Gallery (amire sajnos nem maradt időm )

A szállásom The White Ferry Inn kezdőként féltem a neten megadni a bankkártya adataimat, ezért a helyszínen dupla annyit 20 fontot fizettem amiben reggeli is benne volt

Buckingam palota ( kora reggel kevesen jártak erre )

 Buckingam palota kapu
  A díszőrök később álltak ki

  Abbey road a Beatles legendás zebrája (A St John Wood állomástól nincs messze )

      A Baker street-en a metro mellett Serlock Holmes szobra

  Baker street   221B (zárásra érkeztem ,de későbbi útjaimon bepótoltam belülről is )



  A Tower (az Angol történelem legendás épülete melyről dióhéjban is oldalakat lehetne írni )


  A Tower híd  (2018-ban sikerült felnyitva is látnom )

  British Museum (az állami muzeumok ingyenesen látogathatóak )

 Görög szentély az athéni Acropolis-ról ( British museum) 

A Harrods áruházba is sikerült eljutnom Itt legjobban a Diana Dodi emlékhelyre voltam kiváncsi az alagsorban állt (azóta megszüntették )


Thames Clipper-rel  elhajóztam Greenwich-ig ( a papir travelcard-ra adtak 30 % kedvezményt, visszafelé metroval jöttem )

             
 A Shard - ot  ekkor még építették előtte a HMS Belfast csatahajó ami fizetős museum

 London az Olimpia  előtt állt, azért az öt karika a Tower hídon

 North Greenwich O2 aréna 23000 fő befogadására képes

                         
A Greenwich-i Royal Observatory-ban a  Meridian látogatása fizetős ( Ezt a nullás szobrot azóta már   lebontották )
 Egy turista csoportba beállva ingyen mentem be

 Visszafelé leszálltam az üzleti negyed felhőkarcolóit megnézni

A  JP Morgan székháza
                       
 A Piccadilly Circus  este fáradtan

                             


  A visszaút  2012.06.20.  LTN - DEB   W6 7852  10.10-13.45  ablak melett F szárny előtt.



Oxford Street

Annyira jól sikerült kis út volt ,hogy azóta egy évben többször is utazok..Londonban azóta 4x voltam,de mivel Luton kiváló átszállóhely valószínűleg még fogok erre járni  :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése