7/16/2019

Róma

Párizs és London után a harmadik világváros után húzott a szívem ,mely a Ryanair őszi leárazása miatt valósággá vált. (A Máv ekkor vezette be ,hogy vonatjegyet mobilegyenlegből is lehet vásárolni ,így a retúr vonatjegyet Ferihegyig egy nem használt data sim kártya egyenlegéből megtudtam venni .)
2012.09.25.  BUD-FCO    FR 8417   20.25-22.10    6500  forint ablak mellett

Fiumicino reptere Leonardo rajzaiból készült makettekkel volt díszítve

és még egy makett

Első napra napijegyet vettem ,de hamar látszott hogy sok nevezetesség nem érhető el vele ,de a Collosseum  az pont metro mellett állt ! Itt kezdtem, elég korán volt, ezért metroval lementem Cinecittába

A legendás filmgyár  Cinecitta ahol Fellini is dolgozott.A molinókon sztrájk felhívás volt ,a közelgő megszorítások  ellen.

És az udvara

Mire visszatértem  már kivilágosodott

A Colloseumba nem váltottam jegyet, de alaposan körbejártam

II Viktor Emanuel  emlékmű a Piazza Venezia-n A Haza Oltára  Itt található az ismeretlen katona sírja is az öröklánggal

Belül ingyenes hadtörténeti muzeum található

A museumból egy kis átjárón át lehet menni a mellette álló   templomba                                                                 


Panteon egy ókori római templom amiben Raffaelo és II Viktor Emanuelen kívűl Margarita királynő sírja is megtalálható őróla nevezték el a margaréta pizzát (az összetevők az olasz zászló színei)

Panteon belülről

Olasz pizza (még ha nem is margaréta)

Piazza Navona   Fontana dei Quattro Fiumi ( A négy folyó szökőkútja) 1650-ből

Piazza Navona  Fontana di Nettuno (Neptum kút)  1576 -ból                                                                           



Campo dei Fiori az inkvizició kivégző tere, ma piac .Giordano Brunó szobrával akit 1600-ban itt égettek meg


Piazza del Campidoglio Michelangelo tervezte tér a Capitolium dombon

A téren Marcus Aurelius lovasszobra ( az eredetit fedett helyre vitték )

Piazza del Campidoglio-ról remek kilátó nyílik a Forum Romanum-ra

A napijegyem érvényes volt az itteni HÉV-re, mikor már nem bírtam menni a fáradságtól, pihenésként lementem Ostiába a tenger partra, Stella Polare állomásnál szálltam le.
A tenger partot az éttermek lezárták maguknak ,de mivel szezonon kívül érkeztem nem volt gond ingyen lemenni a partra

A parthoz közel egy kis kifőzdében meg is vacsoráztam ( a tésztát roppanósra főzték ami nekem elég szokatlan volt )

A városba visszatérve a San Pietro de Vincoli katedrális felé vettem az írányt, a  templom egyik legnagyobb kincse Szent Péter láncai,amível kivégzése előtt Nero császár tartotta fogva

...a másik kincs Michelangelo Mózes szobra 1516-ból
A templom melett egy kis olasz fagyi                                                                                                      

Piazza di Trevi (dobtam be pénzt ,de még nem tértem vissza )                                                                 

Itt már tekintélyes tömeg gyült össze                                                                                                     
Szállásom a Roma Camping volt a Via Aurelia-n ami egy nagy katonai sátor volt hosteles vaságyakkal. Olcsósága mellett helyi busszal könnyen megközelithető volt,a busz a camping előtt állt meg.(az ára egy éjszakára 10 euro körül volt ) Rajtam kívül egy kínai lány volt még a sátorban, akivel már a buszon összeismerkedtem,volt meglepi amikor kiderült hálótársak vagyunk.

Korán ébredtem ! Szeptember 27 a Világturizmus napja amikor ingyen lehetett látogatni a Vatikáni museumot

Vaticani museum belső udvara

Vatican-i museum Laookon
Sixtusi kápolna Michelangelo freskóival

Szent Péter Bazilika

Szent Péter Bazilika   Szent Péter hamvai (az oltár alatt)

Szent Péter Bazilika Michelangelo Pietta

Svájci gárdista ( a Michelangelo által tervezett ruhában )

Útban az Angyalvárhoz                                                                                                                        

Angyalvár

Róma folyója a Tevere ( Tiberis )

Scalinata di Spagna (Spanyol lépcső ) 1717-ből

Bernini Fontana di Barcaccia  1629

A Termini-ről indult a Terravision reptéri transzferem , de előtte még beugrottam a Santa Maria Maggiore katedrálisba ami a Terminitől nem volt messze

A legnagyobb kincsük Jézus bölcsőjéből egy darab amit díszes ereklyetartóban tartanak (az ereklye úgy gondolom nem hitelesíthető )


2012.09.27.  FCO-BUD   FR  8418  22.35-00.20   6500 ft  A fáradság és a késői indulás miatt a haza utat végig aludtam  arra ébredtem ,hogy oda vágták a betonhoz a gépet. Remek út volt nagyon élveztem.         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése