7/18/2019

Amszterdam

2014. március .25. kedd :


Debrecenből indultam  DEB-EIN    W6   7861   11.35-13.50    3090  wizzpont ablak melett

A wizzair-től pontért vásárolt buszos transzfer az amszterdami vasútállomáson tett le

Itt megvettem a 24 órás napijegyem ami másnapra is jó volt Itt a  fő közlekedési eszköz a villamos

A központi téren a Dam-on áll a Királyi palota



Vele szemben a Nemzeti emlékmű a II. világháború hallottainak emlékére

Sok itt a galamb

Amszterdam a csatornák városa...

... és a bicikliké

Munttoren középkori figyelőtorony az úszó virágpiac mellett

Bloemenmarkt úszó virágpiac ( de hűtőmágnest is árultak )

Sajtbolt a másik oldalban

Begijnhof középkori vallási közösség megmaradt épületei és belsőudvara

Begijnhof


A Rijks museum horror árú belépőjét nem vettem meg

Kicsit kompenzált ,hogy az éjszakai őrjáratot a Rembrandt téren így is meg lehetett nézni                 

Rembrandt korabeli lakóháza

A Rembrandthuis -hoz közel megnéztem egy régiségpiacot

A város történetét bemutató   Amsterdam museum  ingyenesen látogatható

Szállásom a Hostel Leidespein olcsó volt ...

....de igénytelen ! jó még reggelit is adtak

A szállás elfoglalása után belevettetem magam az éjszakai életbe
                                   
A Red Light District-ben  rengeteg turista bámészkodott

Ingyenes jazz koncert volt a Bim Huis-ban itt fejeztem be a napot



2014. március .26. szerda :

Korán keltem Anna Frank szobránál kezdtem

És az Anna Frank háznál ami a tömeg miatt napközben megközelíthetetlen

Anna Frank ház az ablakon belesve

Majd elmentem kipróbálni a város ingyenes kompjait

Ami Amszterdam északi oldalát köti össze a délivel


 Álmos munkás emberek

Időpontra mentem a Gassan gyémántcsiszoló űzembe ahol

Az elmélet után a gyakorlatban is bemutatták a feldolgozás utolsó folyamatait

A gyár ingyenesen látogatható de távozás előtt felajánlják a vásárlás lehetőségét

Dél körül járt vonattal mentem  vissza Eindhoven-be,ahogy a vonat kiért a vasútállomásról hatalmas hóvihar kerekedett (addig végig napos idő volt )

Eindhoven vasútállomásától 200 méter a John F. Kennedy tér ahol a Flyng Pin (Repülő teke) című szobor látható

A vasútállomás elől indult a reptéri busz amely Eindhoven nevezetességei mellett hajtott el

A repülőtér tetőterasza ingyen látogatható


2014.03.26. EIN-BUD    W6  2274    17.30-19.25    4500  wizzpont (Debrecenből a legrövidebb út 4 nap lett volna ,ezért Budapestre repültem vissza ahonnan hazavonatoztam ) Nagyon jó volt ! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése